Wednesday, August 6, 2008

High School Reunion

Weekend lepas, August 2nd-3rd 2008 adalah hari yg bersejarah buat Bainun Alumni, di mana Reunion/AGM 2008 telah berjaya dilangsungkan di Sekolah Menengah Raja Permaisuri Bainun (SMRPB), Ipoh. The alumni was approved by Registrar of Society Malaysia somewhere last year. Since then beberapa perjumpaan diadakan bg membincangkan cadangan untuk mengadakan Reunion dan seterusnyer AGM serta melantik ahli2 yg berdaftar untuk menerajui alumni ini.

Sekolah Menengah Raja Permaisuri Bainun pada mulanya dikenali sebagai Sekolah Menengah Manjoi dan dibuka pd tahun 1984. Pada tahun 1987, sekolah ini telah dimasyhurkan kepada Sekolah Menengah Raja Permaisuri Bainun dan disempurnakan oleh Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Perak, Tuanku Bainun Binti Mohd Ali.

So umur sekolah nie boleh dikatakan masih muda, maka tak hairanlah Bainun Alumni baru berjaya ditubuhkan. Mrs mama mmg dah tau psl perancangan reunion nie, she has been yming with her super-duper senior, abg epi since last year about this. Tapi takde rezeki nak join tahun nie, insyaAllah akan cuba hadir untuk tahun2 akan dtg :)

Sebagai Alumni yg baru setahun jagung, tentu byk cabaran terutama untuk mendptkan keahlian. Ini terbukti bila mana kehadiran ahli pd weekend lepas tidak mencapai target. Mrs mama's batch90-94 pun hanya 3 org sahaja yg hadir. Walau bagaimanapun, tahniah kepada AJK2 yg telah bertungkus-lumus dalam menjayakan event ini. Diharap tidak berputus asa... To Mrs mama's ex-schoolmates out there, bg lah sokongan kpd our alumni.

More reports/coverage and pics on the event can be viewed at these listed links:

2 comments:

Anonymous said...

hah...ku hingatkan korangs blk reunion sama2....

support dr jauh je yer..?? hehehe

ZaTiL said...

vivavogue: balik?? adoi la... belum jadi billionaire la mampu balik2 camtu je ;)

Related Posts with Thumbnails